ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ
υπ.Βουλευτής Λακωνίας
Κίνημα Αλλαγής - ΠΑΣΟΚ 
Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα μου

«Η ιατρική επιστήμη είναι για μένα ο βιωματικός μου χώρος. Μέσω αυτής προσπάθησα να υπηρετήσω τις αρχές και τις αξίες του ανθρωπισμού, της προσφοράς στον άνθρωπο, στο κοινωνικό σύνολο. Με αυτήν διατήρησα ζωντανή και αυθεντική  τη σχέση μου με τον τόπο μου.

Με αυτήν  ακολούθησα τον δρόμο της πολιτικής. Άλλωστε,  βαθιά πεποίθησή μου είναι πως η ιατρική και η πολιτική οφείλουν να έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Τη μέριμνα για τον πολίτη, για την κοινωνία.»

Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2018

Ερώτηση Λεωνίδα Γρηγοράκου, βουλευτή Λακωνίας ΔΗ.ΣΥ., στη Βουλή, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Πέμπτη, 13/9/2018





Κ.Ο. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ



Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018

ΕΡΩΤΗΣΗ


Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη


Θέμα: «Κατασκευή νέας γέφυρας Ευρώτα Λακωνίας και παράκαμψης των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη »

Η ιστορία της «πολύπαθης» γέφυρας του ποταμού Ευρώτα στο νομό Λακωνίας τα τελευταία χρόνια, είναι λίγο πολύ γνωστή. Αλλεπάλληλες οι προσπάθειες ανακατασκευής της,  που σκόνταψαν σε χρονοτριβές εκπόνησης μελετών, στο  χαρακτηρισμό της ως «νεότερο μνημείο» από το Υπουργείο Πολιτισμού και σε ένα κράτος που, με τη δημόσια διοίκησή του, είναι ένας αργός και πολλές φορές κουραστικός «περιπατητής».
Η παλαιά ιστορική γέφυρα του Ευρώτα στη Σκάλα Λακωνίας, αποτελεί  το μοναδικό σημείο σύνδεσης της Νοτιοανατολικής Λακωνίας με τον υπόλοιπο Νομό και τον μοναδικό τρόπο πρόσβασης σε αυτήν. Αποτελεί, επίσης, το σημαντικότερο μέρος του ευρύτερου προβλήματος του αναξιόπιστου και μη ασφαλούς οδικού δικτύου του Δήμου Ευρώτα. Είναι μια γέφυρα ανεπαρκής για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της περιοχής και του νομού αλλά ταυτόχρονα επικίνδυνη.  Η στενότητά της δυσχεραίνει την ταυτόχρονη αντίθετη διέλευση οχημάτων, ενώ ο περιορισμός στο βάρος που μπορεί να δεχθεί, λόγω  παλαιότητας και φθορών, την καθιστούν επικίνδυνη για τους πολίτες. Χαρακτηριστικά αναφέρεται, ότι υπάρχει σήμανση που επιβάλλει τη διατήρηση απόστασης 50 μέτρων κάθε διερχόμενου οχήματος από το προπορευόμενό του, η οποία ουδέποτε τηρείται, με αποτέλεσμα να γίνεται υπέρβαση φορτίου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των διερχομένων. Η διέλευση πεζών μαζί με αυτοκίνητα είναι ένα ακόμα σοβαρό πρόβλημα. Σημειώνεται, ότι η πολιτεία δεν έχει φροντίσει να πάρει μέτρα για τη δημιουργία συνθηκών ασφαλούς διακίνησης στο εν λόγω σημείο, με αποτέλεσμα τα τροχαία ατυχήματα και οι ατελείωτες ουρές αναμονής αυτοκινήτων να είναι συχνά φαινόμενα. Εκτός βέβαια από την ελλιπή οδική ασφάλεια, υπάρχει θέμα και με την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων μετά από έντονες βροχοπτώσεις, που τείνουν να γίνουν συχνές στην περιοχή.
Στις 18 Ιουνίου 2018, ο Υπουργός Μεταφορών και Δικτύων υπέγραψε απόφαση σύμβασης παραχώρησης, βάσει της οποίας η κοινοπραξία “Μορέας” θα εκπονήσει δωρεάν προς το ελληνικό δημόσιο τις προκαταρκτικές μελέτες της παράκαμψης των οικισμών Σκάλας – Βλαχιώτη και της κατασκευής νέας γέφυρας του Ευρώτα στην περιοχή. Αυτές οι μελέτες στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθούν για τη δημοπράτηση των εν λόγω δημοσίων έργων. Με δεδομένο ότι θα χρειαστεί αρκετό χρονικό διάστημα μέχρι η νέα γέφυρα να αποτελέσει μια απτή πραγματικότητα για το νομό, καθίσταται ουσιώδης η ανάγκη σχεδιασμού ενίσχυσής της, ούτως ώστε να μη θρηνήσουμε θύματα σε ενδεχόμενη σημαντική βλάβη ή και κατάρρευσή της.
Η νέα γέφυρα του Ευρώτα, μαζί με την κατασκευή της παράκαμψης των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη, αποτελούν ουσιώδους σημασίας οδικά έργα για τον εκσυγχρονισμό των μεταφορών και την εξασφάλιση ασφαλούς και γρήγορης μετακίνησης ανθρώπων και αγαθών, που θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και του τουρισμού. Με βάση τα παραπάνω:

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1)  Ποιος είναι ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης της εκπόνησης των μελετών κατασκευής της νέας γέφυρας του Ευρώτα στη Σκάλα και της παράκαμψης των οικισμών Σκάλας – Βλαχιώτη;
2) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την εκπόνηση μελετών, τη δημοπράτηση και την κατασκευή των εν λόγω δημοσίων έργων και ποιος ο σχεδιασμός υλοποίησής τους;
3)   Ποια είναι η πηγή χρηματοδότησης των έργων και ποιο το ύψος της;
4) Πρόκειται να προχωρήσει στη λήψη μέτρων για την εξασφάλιση της ασφαλούς διακίνησης ανθρώπων και αγαθών στο σημείο της γέφυρας του Ευρώτα, πράγμα που αποτελεί σταθερό αίτημα των κατοίκων της περιοχής αλλά και όλων των Λακώνων επί σειρά ετών;
5) Έχει γίνει πρόβλεψη για τη συντήρηση και αποκατάσταση των φθορών της υφιστάμενης γέφυρας;
6) Έχει γίνει πρόβλεψη, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, για την αποφυγή φαινομένων πλημμύρας στο σημείο, μετά από έντονες βροχοπτώσεις;

Ο ερωτών Βουλευτής



Λεωνίδας Γρηγοράκος